۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۳۶

امروز انجام شد/

بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از معدن نمک کوهدشت در گرمسار

بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از معدن نمک کوهدشت در گرمسار

سمنان - خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که در راس هیئتی صبح امروز با هدف بررسی وضعیت محیط زیست و نیز تاثیر فعالیت های معدنی بر محیط در اولین مرحله سفر به استان سمنان سفر کرده است، از معدن نمک کوهدشت در گرمسار بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار صبح دوشنبه در پنجمین سفر استانی خود با هدف افتتاح دو طرح در منطقه حفاظت شده پرور و یک طرح در منطقه حفاظت شده توران شاهرود، افتتاح یک ساختمان محیط بانی در سیرکوه پرور، راه اندازی سیستم مداربسته منطقه حفاظت شده پرور که بطور شبانه روز این منطقه را رصد خواهد کرد و افتتاح مرکز بازدید پارک توران در زیستکره خارتوران شاهرود به سمنان سفر کرده است.

ابتکار در اولین مرحله از سفر به استان سمنان معدن نمک کوهدشت گرمسار را که ظرفیت تولید سالانه 80 هزار تن نمک با خلوص بالای 99 درصد دارد را مورد بازدید قرار داد.

وی در این سفر یک روزه ضمن بازدید از برخی معادن از جمله گچ و نمک، اثرات تخریبی معادن بر محیط زیست و زیست گاه های حیات وحش را مورد بازدید و بررسی قرار می دهد.

در این سفر راهکارهای مدیریتی و زیست محیطی معادن برای دستیابی به توسعه پایدار و نیز بهره برداری خردمندانه و عاقلانه از معادن بدون آسیب زنی به محیط زیست مورد بررسی قرار می گیرد.

حضور در گلزار شهدای گمنام سمنان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در جلسه شورای اداری، نشست با کارکنان حفاظت محیط زیست و دیدار با جمعی از فعالان محیط زیست، نهادهای مردم نهاد و دانشجویان و اساتید فعال در این حوزه از دیگر برنامه های معصومه ابتکار در سفر یک روزه به استان سمنان است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر بازدید از معادن گچ در آرادان، سمنان و نیز معادن شهمیرزاد را در برنامه دارد و در نشست کارگروه تخصصی آمایش و محیط زیست استان سمنان نیز شرکت می کند.

کد خبر 2173803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha